2012 årsresumé.


 

Januari

Tolvslaget firades hemma hos vanjas föräldrar med en massa glada och fulla människor!  Baksmällan firades på jobbet med alldeles för många kunder. Min man var på tv och jag peppade en hel dag. Frugan, älskarinnan och jag hade myskväll inför älskarinnans flytt till Gbg. Jag blev student på distans och plåtade små sockerplommon på debaser. Jag och mary såg The sounds på KB och dansade på scen med Maja.  Såg Hamilton på bio och var bitter över att thåström och ooms blivit ett par igen. Annars var det fest och jobb för hela slanten!

 
 

Februari

Jag och frugan inledde februari med att se takida på KB! Fantastisk musik, bästa sällskapet och vi sjöng oss hesa till jaded.  Jag jobbade röven av mig och resten av min vakna tid gick åt till att plugga  i princip. Thåström släppte singel, skiva och två nya turné datum i skåne och ingen var lyckligare än jag. Whitney Houston dog dagen innan grammy awards och hela världen var i sorg. Vi såg köp mjölk, skriv bok! På färs och frosta arenan i lund och skrattade hela natten lång. Jag och Estelle bokade resa till DUBAI och vi började räkna ner direkt. Prinsessan Estelle föddes och sveriges framtida drottning är nu här! Jag fick sjuka mig från jobbet för första gången och jag begravde mig i min säng i tre dagar.  Vi avslutade februari på Fridays med drinkar och skratt!

Mars:

Mars kom och jag varvade jobb och plugg så gott jag kunde och försökte allt för att inte bryta ihop. Min man kom och räddade mig och jag skrek mig hes på kb ca 2 meter ifrån honom. Jag levde länge på den känslan vill jag lova. Jag plåtade på Agora dagen i helsingborg och hade en fantastisk inspirerande dag. Jag blondie och såf körde london reunion på st patricks day på Fridays och blev fulla och mysiga. Vi craschade icas personalfest och jessica höll på att förstöra musikanläggningen inne på shakespare. Fin kväll, fina kollegor. Jag plåtade the zombies på Debaser och livet lekte. Jag och frugan drog till gbg för att möta upp älskarinnan och vi hade en helg med skratt framför oss i slutet av mars.

 

 

April

Jag och frugan lämnade vår älskarinna i göteborg och begav oss hemåt till plugg och jobb igen och livet flöt på ett tag till. Jag beställde resa till London för att se placebo i slutet av månaden så nu hade jag bara packning i huvud. Jessica, Maria och Jag byggde om hela butiken i hemlighet en söndag natt och skrattade som aldrig förr!  Jag malin och Alex såg simple plan i Köpenhamn och vi kände oss som tretton år igen. Dagen efter drog jag och Estelle till Dubai och skrattade oss igenom en hel vecka av sol och bad! Kom hem till sverige, packade upp, packade om, packade ner och hade dinnerdate med såf innan det var dags för lite sömn innan en ny avresa till London för att möta Mary. Fem dagar av musik och en kväll av en fantastisk Placebo spelning gjorde april till en fantastisk månad.

 

 

 

Maj

Jag tog mig hem från london i början av månade och gav mig in i en intensiv jobbmånad.  Det blev många utgångar denna månaden och lite småromanser dök upp från alla hål och kanter. Grillning i penthouset i Lomma blev en thing och vi söp en massa 17åringar under bordet. Kul kväll! Sol kom och gjorde oss glada. Såf och jag åkte skåne runt för att ha något att göra och maj slutade i jobb jobb jobb.

 


 

 

 Juni

Juni började med Examensfest för bästa Emma som äntligen blev färdig med sin utbildning! Baakis drog jag på 50års fest hos Alex pappa och agerade fotograf. Studentkaos på jobb och vi jobbade dygnet runt kändes det som. Vi förfirade frugans födelsedag på Fridays och avslutade i biorummet med filmen the Vow och lite one tree hill. Sen på den aktuella dagen körde jag och Malin upp till hässleholm för att överraska henne och gissa om hon blev glad! Hihi Sen var det fotbollsem och jag, malin och mimmi hängde på ribban för att se Sverige förlora mot ukraina och stämningen sög. Sen blev det midsommar hos Vanja och en kväll vi inte minns mycket alls av. Hade bakfyllepowerwalk med Malin för att senare däcka hos alex och gå hem i åska och regn. Dålig planering. Och juni slutade i sant svenskt sommarväder.

 

Juli

I början av juli jobbade jag 730-1915 5 dagar i rad i två veckor och jag todde jag skulle dö av utmattnng men när det väl var över slappnande jag av på Highchaparall och firade bästaste ellis 25 års dag. Pangpang och cowboys förgyllde denna varma sommar dag. Sis fyllde år tre dagar senare och det blev ansiktsbehandlingar och shopping. Malin jag och Alex drog till Göteborg för en dag och såg kent spela på trädgårn. Fantastisk spelning, fantastiskt sällskap. Jag såg thåström i Helsingborg och ingen var lyckligare än jag. Fina sommarkvällar med rosé i alex trädgård. Spontankvällsdopp efter jobb med bästaste alex och malin! New york planeringen började ta fart! En kidnappning till Åhus med sis och Absolut vodka experience var en fina dag och juli avslutades perfekt med ännu en Thåström spelning i Tomelilla.

 

Augusti

Försvann ner till vår alldeles egna solkust och hängde lite hos mormor och morfar i löderup och lapade lite sol. Vi hängde även på lite loppisar och mötte Linah och puwai som var på snabb visit från sydafrika. Spontanbokade Kent den 11 och kraschade angelica och co när de spelade på tallriken i malmö. Det blev utgångar och spontan drinkar runt om i malmö med fina vänner och det kändes som sommaren precis hade börjat. Malin skulle lämna oss för USA igen och sen direkt till Göteborg så vi annornade en spontanspelkväll hos mig. En hop väldigt random människor men det blev en lyckad kväll och något vi borde göra oftare! Min födelsedag firade jag med Estelle ute på landet där hon hade fixat världens bästa tårta till mig med min man på. Den kvinnan ;) Vi bokade hotell till New york och resan började äntligen ta fart på riktigt liksom! jag spontan köpte en biljett till Coldplay samma dag som det var konsert och ännu en gång krascahde jag Angelica och compani till en spelning i köpenhamn! Augusti tog slut någonstans till tonerna av viva la vida!

 

September

Resan fick äntligen ett flyg och nu var det officiellt vi skulle till New york! Ingen var lyckligare än oss den dagen! Det blev utgångar och många nattliga samtal och sms som aldrig någonsin kommer att glömmas bort. Iphone 5 realese och estelle och jag köade utanför mobilia och fick vårade älskade phonar och jag hade svårt att sova den natten. Stiftelsen släppte Ur balans och mitt liv var komplett. Elina fyllde år och det blev ännu en utgång, frugan och jag hade talk och någonstans här hamnade jag ur spår.

Oktober

Oktober begravde jag mig i jobb bara för att försöka undvika att hamna ännu mer ur spår. Therez fyllde 22 och valde att föda sin son på samma dag bara 22 år senare. Häftigt att ens äldsta barndomsvän nu är mamma. Känns skumt men kul för henne såklart! Estelle fyllde 22 och det firades med utgång såklart!. Jag blev beroende av 50 shades och grey och han upptog iprincip all min tankeverksamhet resten av oktober men jobbet har aldrig varit lättare.

November

Precis som vädret blev november en mörk månad. Av personliga skäl och jag är glad att jag hade vänner som backade upp mig annars vet jag inte hur det hade gått. Vi såg twilight på bio, jag flydde till göteborg ett dygn  för att träffa min man thåström som jag pratade med för första gången. Då kändes livet lätt igen. Sen åkte jag hem jobbade tre dagar och flydde tillbaka och hade världens bästa fem slappedagar med malin och tittade på tv, bakade muffins och gick på bio och bara hade det mysigt. Perfekt avslut på vad som började som en mörk månad.

December

New york närmade sig med språng och nu kunde vi äntligen börja räkna ner på riktigt. Jukalendern blev en succe som jag följde slaviskt vilket jag inte gjort på många herrans år. ´Vi bakade pepparkakor, estelle och jag drog på utlandsstudieföredrag. Sis hade inflyttningsfest för släkten och jag fick bakslava kvällen innan och vi gjorde sju satser lussekatter, chokladtryfflar med pepparkakskross, rocky roads och flugsvampar. Jobbigt men uppskattat blev det i alla fall. Jag stressjobbade så mycket jag kunde bara för att få ihop ekonomin till new york och tiden gick så fort och plötsligt var det dags för julafton och dagarna där efter åkte vi.

 

2012 slutade på times squere i New york och efter det känns det som att ribban för året är satt så förhoppningsvis fortsätter det i samma fina anda.  Vi får väl se helt enkelt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback