musikeröron.

eftersom jag springer på konserter i tid och otid har jag känge velat ha formgjutna hörselskydd då jag tycker vanliga är hemska för de förstör allt ljud och ger en hemsk dålig känsla. tillsaken hör också att nästan alla i min släkt på båda mina föräldrars sidor har dålig hörsel och fattas en massa flimmerhår och sånt shit. mamma har även kronsik tinnitus och jag har och tinitus om än i väldgt väldigt lite så finns det där ändå så jag har tänkt att jag ska stoppa det i tid liksom. så för tre veckor sen fick äntligen mamma och jag tummarna loss och tog oss till Audiovox i Malmö och gjorde själva formen till öronropparna.

Idag fick vi åka och hämta dom och de hjälper faktiskt. satte på nirvana på högsta volym med en bas som inte är att leka med (<3) och stoppade in dom. de dämpar men man känslan finns där och jag riskerar inte mer tinnitus, bra va? :)

man kan välja mellan
9 db
15 db
20 db
jag valde 9 tillattbörja med mest för att se hur det funkar och så men tror jag stannar där faktiskt mamma tog 15db..

De kostar 2200 kr. men håller förevigt typ. sålänge du inte tappar bort dem. ska även faktiskt köpa så jag kan ha musik i mina. hatar de vanliga eftersom min ena hörselgång är större än den andra. men ska prova dessa i två veckor först faktiskt :)

de ligger precis vid UMAS (sus) parkeringshus i Malmö. värt ett besök iallfall :)
klicka här för att komma till deras hemsida.


sån här söt påse får man dom i :)
så här roliga ser dom ut :) (inklusive jag ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback