Grammis 2012!

Igår var det den svenska grammis galan och jag och såf satt bänkade. Min man inleder galan och jag grät som ett barn. har så mycket kärlek till den mannen att jag inte vet var jag ska ta vägen. men han var lika bra igen och låten växer för varje gång jag hör den


Galan var inte så bra som jag hade tänkt mig och ola salos försök till skämt blev mest katastrof och ja det var inte mycket att hurra för. men här är iallafall alla vinnarna för i år:


Årets album – LYKKE LI
Årets artist – LYKKE LI
Årets barnalbum – OSCAR DANIELSON
Årets dansband – BENNY ANDERSSONS ORKESTER
Årets elektro/dans – REBECCA & FIONA
Årets folkmusik/visa – SOFIA KARLSSON
Årets hederspris – BJÖRN SKIFS
Årets hiphop/soul – TIMBUKTU
Årets hårdrock/metall – GRAVEYARD
Årets innovatör – AVICII
Årets internationella album – ADELE -21
Årets jazz – TONBRUKET
Årets klassiska – KUNGLIGA FILHARMONIKERNA/ESA-PEKKA SALONEN/ALAN GILBERT/SAKARI ORAMO
Årets kompositör – VERONICA MAGGIO/CHRISTIAN WALZ
Årets låt – AVICII
Årets musikvideo – GUSTAV JOHANSSON
Årets nykomling – ALEKS
Årets pop – VERONICA MAGGIO
Årets producent – MASSE SALAZAR
Årets rock – DEPORTEES
Årets svenska internationella framgång – SWEDISH HOUSE MAFIA
Årets textförfattare – VERONICA MAGGIO/CHRISTIAN WALZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback