för sista gången, thåström är sveriges första och enda rockstjärna. deal with it.

Det finns så många förutfattade meningar om Joakim Thåström i detta land så det är ibland helt fantastiskt. Som de flesta vet började jag lyssna på honom runt tolv års ålder, mest imperiet, men ändå. då var det många som inte tyckte det var passade för att en så ung flicka skulle lyssna på en gammal gubbes beklagelser och blablabla. Jag förstod att denna mannen visste vad han snackade om, han var the real deal, och jag fortsatte lyssna på honom i min ensamhet trots allas snack. Idag är jag snart 22 och han finns fortfarande inristat i mitt hjärta.

Det har alltså snart gått tio år sedan jag började lyssna och jag möter fortfarande lika många som har åsikter om honom och hans musik. trots att de själva inte har lyssnat på något han har gjort sen 80-talet. argumenten de kommer med är: Han som är så gammal? hans musik är så deprimerande, han är en bitter gubbe. etc. Fine, jag köper det och jag säger inte heller att man måste älska honom som jag gör. men man fan respektera honom för det han har gjort för sveriges musik och för vem han faktiskt är.


han var sångare i inte bara ett utav sveriges mest inflytelserika svenska rockbanden - utan två.
han ha skapat musik i över 35 år och lyckas fortfarande skaffa sig unga fans utan att för den delen bli av med de äldre.
han sålde slut fyra kvällar på cirkus - på tre dagar.
han senaste Vinyl, beväpna dig med vingar, såldes slut innan den släpptes. andra upplagan på tre dagar och den tredje är på väg.
hans originalturné med 18 spelningar fick utöka med 6 spelningar då alla såldes slut.
som sagt jag säger inte att man måste älska honom eller ens lyssna på hans musik, men man ska veta vem han är och vad han har gjort. det borde fan läras ut i skolan. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback