Veckoresume...

helt galet hur fort förra veckan gick! jag har försökt blogga men mina inlägg har vägrat komma upp så får köra en snabbresume..

Fredag 6/5

Hängde med Rasmus på dagen och tvingade han att hjälpa mig att städa. Sen kom Maria runt 6 vi åkte och handla mat. Började grilla fixa sallad mm och inväntade två snubbar som aldrig dök upp. har inget att säga men det kändes iallfall bra att veta var alla står. det slutade iallfall med att jg och maria kolla på OC och sen däckade vi.

Lördag 7/5

Körde ner till trelleborg med maria och mötte upp hennes mamma och fikade en stund sen gav vi oss ut på landet till gille (tror jag ) och mötte upp josse som lekte modell på sin häst och jag tog x-antal bilder på de två. Vi såg även världens sötaste hundvalpar och jag blev seriöst kär i en av dem. Han blev kär i mig med. den satt bara och titta på mig när jag satte ner honom. åååååååååå vad söt han var jag drömmer fortfarande om den <3 sen stack vi till CG i stp handlade mat och stack hem till marias mamma och grillade och inväntade mer folk och hade en trevlig kväll :)

Söndag 8/5

sov länge och skönt innan jag tog mig upp och städade efter fredagens festligheter. däckade i soffan igen till päronen kom hem och det var inlastning på gång. trots mycket sömn under dagen så däckade jag tidigt.

Måndag 9/5

hade lite ärrende på morgonen och var väl inte färdig förrän runt 15. Maria kom förbi och vi fortsatte titta på OC innan jag körde henne hem..

Tisdag 10/5

Eftersom Farmor fyller 85 om en vecka var hon inbjuden till födelsedagskalas på församlinggården i vår församling och eftersom hon inte kan gå själv så fick jag agera hjälpreda :D hängde med alla gamla tanter och farmor var nog innerst inne stolt över att ha yngsta barnbarnet med sig :) på kvällen stack jag bort till alex och drack smoothie och snackade skit :D

Onsdag 11/5

Stack till Estelle vid 13 hämtade smågrabbarna vid skolan och stack och glass. sen drog vi hem till Estelle, snacla skit och bara mös hela dagen. och snackade en massa skit förstås.. ;)

torsdag 12/5

Städade rummen och rensade ut en massa skit.. på kvällen var den möte inför kommande 50 års fest! riktigt kul, skirva låtar, frågor, hitta peruker mm :D

Fredag 13/5

Blev inringd till jobb så stack hemmifrån vid lunch och var hemma run 2230... riktigt segt men kul hade vi iallafall och satt klistrad i kassan mellan 1700-2030 helt stört mycket folk. tre kassor öppna i två timmar i streck. snacka om att vi sprang runt och fronta som idioter sen. stört hungrig var jag när jag kom hem och däckade bara en timme senare...

Lördag 14/5

Dags för 50 års fest! men först lite smygande och försöka att grannen inte skulle se oss allt för mycket. hem till grisens syster gömma sig hoppa fram springa ner till studion, spela in en CD. Klädombyte hänga upp bilder och sen fest fest fest. skrattade gjorde jag och sinnes kul hade vi :D haha ända tills ingen ville hem trots att jag ville. halv 5 var vi hemma och jag däckade nästan i hallen.

Söndag 15/5

trots den sena natten så väckte mamma mig 0930. det var dags för städning i lokalen. sliten som få städade vi hela lokalen på 1 ½ timme. sen snodde jag grannes bil och körde ner till jobb. jobbade mellan 12-19 och halv sov mig igenom de första tre timmarna sen blev det full rulle och huvudet snurrade på fint. körde hem, grannen + barn + barns pojkvän occuperade mitt rum och tittade på ishockeyn i HD. det var som nog alla vet ett F I A S K O ! funderade ett tag på att om man om några år slår upp fiasko i en svenskordlista så borde den referera till den matchen. usch och fy och blä. tyckte väldigt synd om fasth när backarna gav upp på honom han kan fan inte jobba helt ensam. grannen oc c.o. drog hem 00.00 och jag somnade 00.01.

Måndag 16/5

trots helgens brist på sömn sov jag bara till 0930 utan att ens ha ställt väckarklockan. för er som inte känner mig så är detta ett mirakel ungefär men iallafall. var sinnesseg så började med att se lite mer DH är snart på säsong 5 ! hihi så mycket man glömt eller bara inte tänkt på. men iallafall sen tog jag tag i min to do lista och nu har jag bara sorteringen av mina tre hårddiskar kvar dvs ca 1000 GB eller 1 TB av minnen från 2003 till 2011. galet. och ändå har jag gjort detta flera gånger bränt ut och så vidare. men jag är så rädd att bli av med allting så nu ska jag börja om. Jag har köpt hem 6 "pärmar" som man kan ha DVD skivor i.. hoppas på att de räcker annars blir jag lite rädd. haha men det är sinnes kul att gå igenom allting iallfall tänk vad mycket man egentligen har gjort. fan läskigt. kanske kommer upp någon liten bild underkvällen. får se hur långt jag hinner känns som om ja har en lång väg att gå.


imorgon är det utbildning som gäller och på kvällen ska svintot på mitt huvud äntligen återgå till sin vanliga status: BLONDT HÅR! ska bli sinnes skönt, även om jag kommer sakna längden jag äntligen har fått. men slitet hår är inte lönt att hålla på mig. insåg idag att jag inte har klippt mig på 5 månader. fan skrämmande. usch jaja ni får se hur det går imorgon. blir nog före och efter kort ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback