I believe in: Placebo.

har under morgonen bekantat mig med en vän som varit tyst under den senaste veckan. Brian fucking molko. Med öroninflammation så har musik inte varit högsta prioritet men nu när det börjar funka bättre är det min man som spelas i högtalarna. älskar underbara röst. jag dör lite innombords. har satt upp mina skor i rummet nu och det känns bra i hjärtat. väntar med spänning på ett nytt tuordatum men dom vägrar. lite jobbigt men det kommer väl..
har haft placebokurs för anna också. hon hade bara tre låtar och inte ens dem bästa så skickade några få till henne men vi ska riktig kurs sen där jag ska visa henne alla godbitar. åå jag har saknar min man <3.
på placebo's fbsida skrev dom för ett tag sedan att man skulle göra en spotifylista med sina tio bästa placebo låtar. jag försökte men jag kunde bara skära ner det till 15. sen kan jagi nte välja mer. det går inte. det finns för många minnen kopplade till låtarna att jag sket i det och insåg att jag älskar dem för mycket.
så nu ska jag köra min placebo top 15 lista:
1. Meds
2. Song to say goodbye
3. Nancy boy
4. This picture
5. Soulmates (sleeping with ghosts)
6. Special k
7. Running up that hill
8. Infra-red
9. Pure morning
10. Every you, every me
11. Teenage angst
12. Without you i'm nothing
13. Protect me from what I want
14. Drag
15. Jackie
16. Slackerbich
17. Ashtrey heart
18. Commercial for levi
19. Scared of girls
20. The bitter end
you don't care about us, Because I want you, scared of girls, the crawl, taste in men, black-eyed, days before you came, Second sight, 36 degrees, hang on to your IQ, Post blue, In the cold light of morning & Space monkey
Här är låtarna som är sinnes bra men inte kom med. gosh det känns lite som killing my darlings.
ordningen är svår att göra. men detta är väl typ min top 20 lista. men som sagt ordningen på låtarna är svårt att göra. men Gosh vad jag älskar min man. längtar tills jag får se dem live igen.
original Placebo, 1996.
Brian Molko, Steve Oldsdal and Steve Hewitt.
Brian Molko, Siesta i Maj 2009.
Brian Molko, Köpenhamn i November 2009.
Placebo idag: Brian Molko, Stefan Oldsdal & Steve Forrest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback