Dag 2: Min första kärlek.

jag har hela dagen försökt komma på hur jag ska formulera detta inlägget. och jag har inte kommit mycket längre än såhär. Kärlek är så olika från person till person och speciellt första kärleken. Det står inte Första pojkvännen så jag väljer att inte skriva om det. utan jag tänker skriva det som var min allra första kärlek. Joakim Thåström.

Joakim Thåström, mer känd för sin tid som sångare i banden Ebba Grön & Imperiet. Har även nu på äldre dagar satsat på en solokarriär. Han är närmare 50 år denna man så jag tror ni förstår att det inte var utsendeet jag föll för utan hans röst. Jag minns såväl första gången jag hörde en låt med honom. Det var, Imperiet - Du ska va president. Jag var 12 år och det räckte att jag hörde den första versen så visste jag att den mannen, han skulle rädda mitt liv. Det är något magiskt med hans röst. texterna i hans låtar. det finns något visst där som fastnade i mitt huvud och sedan dess har han funnits i mitt hjärta.

Eftersom Imperiet endast existerade under 1983-1988 så visste jag att jag aldrig någonsin skulle få en chans att få se dem live. Jag har alltid sagt att jag är född på fel årtionde. Men för två år sedan fick jag den bästa födelsedagen jag någonsin fått. Thåström skulle spela på Malmöfestivalen, PÅ MIN FÖDELSEDAG! Jag var i extas i flera månader hade jag svårt att förstå vad som verkligen skulle ske.

Jag hyperventilerade, grät och skrek redan tjugominuter innan han ens kom ut på sen. Dock spelade han bara 4 imperiet låtar och 2 Ebba grön. MEN som allra allra sista låt spelade han min låt. Du ska va president. jag har inga ord för vad jag kände då.

spårade ut lite på ämnet men iallafall, Joakim Thåström är min första kärlek. Samma dag som jag föll för honom föll jag för musik. men det är en helt annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback