Dag 1: Om mig

Linda heter jag, 20 år gammal med fyller 21 till hösten. Tillhör landskapet Skåne och bor i en förort som har sloganen: På landet men ändå i stan. Kan det bli mer fel? Det tar mer än 30 minuter med buss till Malmö så ni ser mitt problem. Flytta hemmifrån planerna är många, allt som behövs just nu är pengar. Och såklart en lägenhet.


Jag har tre saker jag älskar, fotografering, musik & resor. Utan det skulle jag nog inte överleva. Musik lyssnar jag på iprincip 24/7 och blir väldigt lättretlig om jag inte får min dagliga dos av musik. Om jag skulle sagt samma sagt om tex alkohol så skulle nog folk säga att jag är beroende och det är jag. Men jag tror inte musik är så farligt att vara beroende av så we’re just leaving it like that.


Jag tog studenten 2009 från Mediegymnasiet och tre dagar senare började jag min karriär på IKEA Malmö som restaurangbiträde. En väldigt intensivsommar som ledde till ett ännu mer intensiv höst då vi flyttade hela IKEA varuhuset från en punkt i Malmö till en annan och jag tror vi alla jobbade dag som natt de första månaderna bara för att få det att gå runt. Helt galet var det men i efterhand en kul upplevelse.


Jag sa upp mig från IKEA i December 2010 för att dra iväg på en lång resa ner till Down under. Tyckte jag förtjänat det efter att ha arbetat så hårt sedan studenten och egentligen aldrig fick tid att leva. Jag åkte ner till Australien där jag spenderade 6 veckor, Nya Zealand 2 veckor och slutligen Thailand 3 veckor. Och det var det bästa jag någonsin gjort. Jag önskar att jag kunde göra det igen. Funderar du på att göra liknande? GÖR DET! Du kommer aldrig ångra dig. Jag lovar. Psst. Jag kan vara din personliga guide, bara du betalar resan!


Jahapp. Så det var det. Nu har jag snart varit hemma i tre veckor. Det har varit tre konstiga och väldigt kalla veckor. Jag spenderade de första 10 dagarna i sängen då jag åkte på feber, förkylning och öroninflamation deluxe. Jag blev stendöv på högeröra men det hindrade mig inte från att äntligen träffa alla människor som jag inte sett på hur länge som helst. Undebart att se alla igen. Verkligen.

Ja och fram tills igår var jag arbetslös med 0 pengar men jag fick fixat ett sommarjobb i alla fall så min pengasituation ser ut att lösa sig i alla fall, men mer om jobbet om några dagar när det kommer upp på listan! =)


Så ja snabbsammanfattning av lilla mig. Inget märkvärdigt direkt men ja om du orkade läsa igenom det så good for you!



jag för tre veckor sedan i Bangkok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback