Foo Fighters, 21 juni 2011!



magiskt.


det är väl det ord som bäst beskriver gårdagen. jag kan inte komma på något bättre. fantastiskt, underbart, otroligt är andra ord som även kommit upp. men jag tror jag summerar det hela som magiskt iallafall.

Jag och maria var framme vid platsen runt 1500 så det var att bänka sig på marken och vänta in resten av fansen som kom in droppade då och då. runt 1630 började alla resa sig upp och pressa mot staketet.. vi stod såklart nästan längst fram även där ;) haha 1705 släppte de in oss, vi SPRANG för våra liv för att komma fram så långt fram som möjligt. Jag såg ett t-shirts stånd som var tomt och eftersom jag redan visste vad jag skulle ha och hade jämna pengar så sprang jag dit köpte en och sprang sedan och hittade platser till oss! Senare kom Ellinor, christian och två tjejer och slöt upp sig till oss och vi stod och diskuterade vilka låtar vi ville höra och vad vi trodde om förbanden..

1815 ställde sig Biffy Clyro på scen och spelade i nästan en timme, jag blev mer och mer nervös att han inte skulle spela min favorit låt men som näst sista låt kom den och jag fick känslan att det skulle bli en riktigt bra kväll!
runt 1930 hoppade förbandet the gaslight anthem på scen och det var inget att hänga i julgranen. det dödade stämningen en aning måste jag medge och jag var sinnes utråkad när de äntligen efter en timme gick av scenen.

och klockan 21 smällde det. Dave Grohl och c.o. kom upp på scen och började spela Bridge burning och sen var hela konserten igång. jag njöt av varje minut och skrek mig hes som om det inte fanns någon morgondag (idag fick jag ta smällen men det var såååååååååååååå värt det). å vad fint det var jag ville aldrig att de skulle sluta spela.


Setlist:
Bridge burning
Rope
The pretenders
My hero
Learn to fly
White Limo
Alandria
Breakout
Cold day in the sun
Stacked Actors
Walk
Monkey wrench
Let it die
Skin and bones
Times like these (Mose Allison cover]
These days
Best of you
All My Life
Tie your mother down (queen cover)
Everlong

den enda låten jag saknade var Dear rosemary <3 men den kommer väl på nästa konsert, för det kommer bli en nästa konsert, det är jag säker på <3




eftersom jag inte hinner fixa några bilder idag får ni nöja er med denna underbara video, som jag inte filmat dock men ändå, känn känslan. var avundsjuka att ni inte var där. för som sagt. DET VAR FUCKING AMAZING <3




(jag tänker inte ta upp de svettiga bussarna, överfyllda tågen eller snubben som svimmade över mig. det förstör det fina med hela konsertbilden så det är ett minne för mig och de som hängde med mig haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback