Wake up!

Sedan forra inlagget har vi flyttat in till Sydney centrum igen till ett hostell pa Pittstreet, Wake Up! och det ar val att jamnfora med himmelriket. det var stort och frascht och backpacking var lite roligare igen! haha vi duschade och sen drog vi till Mammas igen for att aterforenas med var fina pasta bolongese. Det var lika got nu som innan, om inte lite godare. Vi hade Fatt veta pa hostellet att det var sydney festival och vi tankte att vi skulle vara lite zocialla sa vi gick till Hyde park och hela parken var upplyst av massa olika ljus, discokulor och annat frackt. Paminde mycket om Malmo festivalen men lite haftigare, lite battre =)

Dagen efteer pa sondagen soc vi ut ordentligt och vaknade inte forran kl 12. vi og oss o\upp och begav oss till IKEA som lag 25 min med tag bort i stadsdelen, Rhodes. Det var vldigt interessant! sa mycket som var annorlunda och roligt! har tagit massor med bilder. Och forresten som ni ser har nagra bilder kommit upp, det gick inte att lagga upp fler sa jag ska kopa en timme pa hostellet igen och forsoka en gang till sa inom 24 ska det komma upp fler. sa hall ut. och kommentera dom fa som finns! hii

Ikea lag inne pa ett kopcentrum sa vi gick in pa Target och provade hattar och skort och lite annat roligt. Sofie hittade en otroooooligt sygg jacka som efter lite overtalning fran oss blev kopt! ;)

Vi aktte tillbaka till hostellet duschade och gav oss ut for att handla och sitta pa internett cafe. dockkom vi pa att vi inte kunde fa tillgang till koket efter kl 22 (kl var 2155.) plus att internett snubben stanger 22. Sa vi gick och at pa hungrig jacks istallet och sen gick vi hem och tvattade! det behovdes kan jag saga! haha fyra maskinger lev det plus lite handtvatt. Vi hade aven fatt en kille pa rummet men han kom in kl 0400 sa vi hann inte prata med honom sa mycket.

Jag gick upp kl 0830 idag for att prata med Estelle pa skype och efter ca en timmes fix med internet funkade det antligen och vi pratade en stund. Nar jag kom tillbaka till rummet hade killen redan checkad ut sa det blev inte mycket prat med honom! haha vi gick och handlade pa woolworths och gick sedan upp pa rummet och tittade pa film pa min dator och at mjolkchockld som vi kopte pa IKEA igar.

Efter filmen somnade Asa och Sofie och jag tittade pa 101 Dalmatiner. Nar dom vaknade gick vi ner och lagade mat. Pasta, bacon, avokadeo, svamp ochketchup. mums. Asa hade agg ocksa hihi =)

Vi gick upp och da hade vi fatt en ny gas pa rummet denna gangen en tjej fran USA. dock var hon inte sa pratglad och efter en stund lmande hon rummet och vi gick hit och satte oss haha. vi ska ner till Darling harbour och ta en liten drink tror jag. maste njuta av mina sista dagar i sydney. sorligt men sant. vill inte lamna denna underbara stad <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback