New years eve, Sydney 2010/2011!

Hej igen! det blev tva tata inlagg nu hah men vi var tvugna att komma bort fran rummet sa staderskorna kunde stada! hahahahah

Igar vcar det som sagt nyar och det kan vara det skjukaste pa riktigt lange! alltsa det var helt underbart och helt galet! man forstod inte riktigt vad som skulle handa! men shit vad fint det var. man visste inte var man skulle titta dar var raketer over allt och verkligen inga sma! o gud jag vil gora det igen. jag hittar knappt ord for hur fint det var! jag vill aldrig mer fira nyar i sverige.


Vi gick och handlade pa woolgreens lite picknick som vi skulle ha med oss nar vi satt dar nere, vi skulle ju anda sitta dar i 8 timmar.. sa vi kopte lite brod och frukt och begav oss ner mot hamnen. om vi inte skulle ha hittat var det bara att folja alla manniskor med matkassar sa hade vi kommit ratt nastan alla som gick i stan gick ner mot hamnen! vi hittade en ganska bra plats dar man sag bade opera huset och harbour bridge sa att vi skulle fa se all liksom! Vi satt dar, at lite och lekte lite lekar innan asa gick en runda for att stracka pa benen. nar hon kom tillbaka en halvtimme senare sa hon att hon hittat en battre plats sa jag foljde med henne for att inspektera utsikten, foto nord som jag ar (A) haha

Men platsen var helt klart battre och vi kom precis brevid harbour bridge med underbar utsikt over opera huset sa jag tog plats och vaktade sa asa kunde hamta sofie. Sen satt vi dar. fran 1510- 2100 nar mini showen var (jag tyckte inte den var sarskillt mini maste jag saga! haha) helt underbart och man blev verkligen pepp! efter ca tio minuter var det slut och vi satte oss ner igen. Ett gang amerikanare bredvid oss borjade prata med oss och vi satt och lekte lekar med dom, allt for att fa tiden att ga fortare. dom smallde en raket nar det var tva timmar kvar, en timme kvar, halv timme och en kvart! Vi hade verkligen trasmak dar bak efter att ha suttit sa lange (dock pa asfalt men adna) men det var fan vart det. Shit alltsa. det ar verkligen nagot alla borde gora nagon gang i livet. vi ar alla helt tagna fortfarande!

Nar det var slut sa vi hejda till amerikanarna som ville bjuda med oss pa en pub men vi var alldeles slut och tagna sa vi tackade nej och bestamde oss for att ga tillbaka till hotellet. men det var sa sinnes mycket folk sa det tog ju en evighet! det gar inte att forklara hur mycket folk dar var. Alltsa pa den lilla biten dar vi stod var dar 300 000 LIKA MYCKET SOM HELA MALMOS BEFOLKNING! det var helt sinnes. vi horde pa nyheterna idag att det var 1, 7 miljoner manniskor nere i hamnen. tro fan att det var trangt! haha  det tog 1h 20 min tillbaka till hotellet, som normalt tar 20/25 min! hah det var sa trangt overallt.

Nar vi kom tillbaka till hotllet hoppade alla in en dusch och sen la vi oss i sangarna och tittade pa two and a half men marathonet pa tvn. Vi diskuterade raketerna men fan knappt ord och vi dackade inte mycket senare.

Vi vaknade kl 11 idag och ar fortfarande helt snurriga. som att vara bakfull men utan att ha druckit alkohol! haha intressant kansla faktiskt. Men idag ska vi tvatta och handla mobil/simkort sa vi kan vara lite mer sociala med er dar hemma! nu tror jag var tid ar ute! puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback