kata tjuta, spindelbett, vätskebrist och cairns.

Sitter på flygplatsen i Uluru som är fruktansvärt liten! fast dock är fortfarande flygplatsen i inhamnbane mindre. här finns iallafall en affär..... men mycket mer än det är det inte. har två timmar att slå ihjäl tiden med. tur att jag köpte lite extra internet på hotellet så man kan roa sig med det här. den lilla datorn som finns här fungerar inte och jag vill inte läsa ut min bok för fort.. har redan läst 2/3 idag och sen har jag inget mer att läsa. och jag hittar ingen bra bok att köpa. allt här handlar om massa invecklad histora och sånt. och vem pallar att läsa om det?! vad hände med en vanlig roman, lite kärlek, lite kaos och lite sånt där vardagsproblem? man kanske inte har det i australien?! haha skämt och sido måste nog ta tag idet här med bokletandet...


igår var en händelserik men hemsk dag. jag skrev att vi skulle gå på rundtur i katatjuta. men rundturen slutade med två ambulanser, en ranger och en helikopter. det var en japan som druckit för lite så han höll på att få hjärtstillestånd uppe bland bergen. och tjejen i det tyska paret jag hängde ihop med blev biten av en spindel. det var nog det sjukaste jag sätt.. benet blev tre gånger så stort på bara några sekunder. men kunde seeee det växa. riktigt läskigt. vår guide var inte tillgänlig eftersom hon sprungit tillbaka till bussen (2km bort från där vi var) och vår grupp var en bra bit före oss runt ett hörn liksom så det fanns ingen förutom vi tre. och hennes pojkvän kunde typ tre ord engelska. jag fick panik och typ började skrika rätt ut (lönt där var ju inte en jävel?! men ja iaf. typ någon minut senare bara kom guiden springandes och frågade vad som hänt såg tyskens ben och sa åt oss att försöka bära ner henne så sprang hon tillbaka till the emergencyphone och samtidigt kommer rangern fast han hade bara med sig vatten till japanjäveln (ja jäveln jobbig typ men ja det är en annan historia). så vi typ släpade ner tysken till bussen och då stod där två ambulanser med typ 5 sjuksköterskor och tog över och började fråga en massa frågar på deras lilla aussie slang och pratade i 190 så jag förstod ungefär.. 0 av vad dom sa. hahah skojar inte aussie slang är inte att leka med. kan tänka mig att det är som när en sthlmare möter en EXTREM skånsk.. hahah men iaf han bättade på sin engelska lite och jag förklarade att spindeln var stor som en 5 krona men mer kunde jag inte säga för allting gick på kanske tio sekunder. dom la henne på en bår tackade mig och sen drog dom i väg med helikoptern.

5 min senare kom japanjäveln och dom höll på med honom i kanske 30 minuter och sen körde dom iväg han med ambulans. vi drog vidare för att se solnedgången men ja alla var väl ganska chockade och solnedgången blev inte riktigt som vi tänkt oss. det kom dock en vild kamel och hälsade på oss och alla blev lite gladare..


ja snacka om att man fått en tankeställare igen att man verkligen är i landet med de farligaste djuren i världen. nu blir det til att kolla extra noga igen och försöka överleva de två veckor jag har kvar här....

nej jag ska nog faktiskt kolla i affären nu.. ikväll hamnar jag i cairns. puss. take care.



okej lite färg har jag visst fått.. känner mig dock fortfarande som den blekaste i hela aussie land.. men va fan det är inte solsemester jag är på. jag ska upptäcka världen. då har man inte tid att sola! haha (tjocktröjan behövs eftersom dom älskar aircon här och det blir sån stor kontrast mellan 43 grader utomhus och ca 20 grader innomhus att man blir lite frusen! haha stört jag vet men iallafall..)


Kommentarer
Postat av: Mary

I miss you<3 Hoppas du har det bra i Aussie land trots omständigheterna. Var försiktig och ta hand om dig mitt fina hjärta!<3

2011-01-19 @ 13:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback