Tove Styrke - Tove Styrke

nu när jag är sjuk tar jag tillfället iakt att lyssna på lite nya skivor som utkommit den senaste tiden här kommer en =)
Artist: Tove Styrke
Albumtitel: Tove Styrke
Genre: Electronic Pop
Skivbolag: Epic/Sony
Utkom: November 2010
Bästa låt: Chaos
Japp, lilla Idol-Tove har släppt sitt första album. Tove kom ju som ni kanske kommer ihåg tre i Idol 2009 och det brukar ju gå bättre för de som inte vinner. Hon har nu, vad jag hoppas iallfall, fått göra ett album som speglar musik som är henne och det är helt rätt. Hennes röst passar perfekt ihop med musiken på albumet, även om jag ska vara helt ärligt hade hoppats på en helt annan genre, så känns det okej. Singeln ”Million Pieces” ger en bra idé av den elektroniska pop man finner på albumet, men det är också den bubbligaste av låtarna. De andra döljer sig en viss sorgsenhet blandat med en massa sköna glada toner, en bra mix heltenkelt! 3 av 5 får hon iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback