stackars människor.

Så jävla gott med lunch! jag höll på att avlida lite innan men nu är jag mätt och glad. Satt tillsammans med några reportrar vid bordet och den ena satt och läste KB. Hon visar upp en artikel som handlar om en MS sjuk kvinna som blivit fotograferad av sina grannar när hon tillsammans med sn son lyfte ut ett kylskåp som brunnit. Hela artiklen kan du läsa här.

Jag blir riktigt rädd för sådana människor som de grannarna. Finns det verkligen inget annat dom kan göra istället för att förföllja denna kvinna?! Spela boule eller något, gå en prommenad VA FAN SOM HELST. Alla grannar beter sig inte så, så det måste finnas något dom kan göra för helvete.

Ett annat fint exempel på detta är Grannarna ifrån Grannfejden i Torsdags. Det handlade om två familjer som hade bott grannar i tolv år och för ungefär 7 år sedan skaffade den ena familjen en minigris och grannarna accepterade detta. Problemet var att grisen inte blev så liten utan nu vägde 70 kilo. Men fortfarande så hade grannarna accepterat griset i 5 år. Så för två år sedan hade de börjat bråka om att hon med grisen satt upp ett staket som inte var fint. Planket var kanske tre meter brett. alltså inte särskillt stort bredvid deras trädgård. De klagade även på att det luktade urin från grisen på sommaren. Artiklen hittar du här.

Självklart förstår jag att det inte kan vara kul att bo bredvid en familj med en "mini" gris på 70 kilo. Men samtidigt så hade allting varit frid och fröjd. Och det tar inte fem år för urin att lukta. Isåfall är det en väldigt speciell gris. men det var mycket mer som klämde. Grannarna som klagade på grisen vägrade att ge sig om inte griset eller svinet avlivades, vilket jag tycker är väldigt hårt. De ville också att planket skulle tas bort eftersom det inte var fint men de ville absolut inte se varandra. Så kom det någon och gav som förslag att de skulle sätta upp en häck istället. Och jaa det gick ju bra om det stod en bit in på människan med grisens tomt så de slapp klippa den.

Jag blir så ledsen. Kan man inte bilda en grupp eller något till alla stackars grannar som lever på att klaga. Något måste ju gå att göra?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback